Bedrijven gedijen bij effectieve communicatie. Het is gemakkelijk gedesoriënteerd te raken als er zo veel interne en externe communicatiekanalen zijn. Maar al te vaak leidt dit tot een chaotische situatie op het werk.
Met cloud telefonie diensten kunnen kleine bedrijven IVR, gespreksroutering, gespreksplanning, en andere telefonie functies voor een betaalbare prijs implementeren, zonder grote uitgaven.
Wat is cloud telefonie?
Cloud telefonie of bellen in de cloud is een gehoste telefoondienst die eigendom is van en beheerd wordt door een derde en waartoe klanten via het internet toegang hebben op basis van abonnement of gebruik.
Dit betekent dat je geen systeem op je servers in huis hoeft te houden. Bovendien krijgen je medewerkers toegang tot hoogwaardige telefoondiensten vanaf elk met internet verbonden toestel.
Cloud telefonie diensten zijn een perfecte oplossing voor personeel dat voortdurend onderweg is of dat op afstand werkt. Bij cloud telefonie gaat het erom een VoIP telefooncentrale te hebben dat goedkoper en functioneler is!
De blog legt uit hoe cloud telefonie je organisatie ten goede kan komen, en hoe je de beste cloud telefonie voor je bedrijf kiest.
Voordelen van cloud telefonie voor het MKB
1. Helpt snel antwoord te geven
Klantverloop neemt toe als ze langere tijd worden opgewacht of onbeheerd worden achtergelaten. Hoe hard je ook je best doet, zulke situaties kunnen zich elk moment voordoen. De beste manier om dit aan te pakken is een cloud systeem te gebruiken.
Een cloud systeem integreert naadloos met andere bedrijfsinstrumenten en databases, zodat je personeel op zijn best is en moeiteloos telefoontjes van klanten kan afhandelen.
Buitendienstmedewerkers hoeven niet langer handmatig klantgegevens op te halen en in hun mobiele telefoon in te voeren. De agent kan met één klik bellen vanuit je ERP/CRM met behulp van cloud telefonie.
Ook dienen getriggerde actiemeldingen voor leads of inkomende oproepen als een vervolgherinnering.
2. Snelle en eenvoudige implementatie
Het gebruik van cloud telefonie maakt een eind aan de noodzaak van infrastructuur op locatie. Dit betekent dat je in een paar dagen aan de slag kunt. Bovendien hoef je geen onderhoudsmensen in huis te nemen.
3. Lagere gebruiks- en infrastructuurkosten
Met cloud telefoniediensten bespaar je op verschillende manieren geld.
Met cloud telefonie is je bedrijf verlost van onderhoudscontracten, beperkte belminuten, beperkte lokale en gratis telefoonlijnen, en de kosten van aparte zakelijke sms-diensten.
Er zijn geen onverwachte onderhoudskosten of facturen met cloud telefonie. Als je met lage kosten wilt beginnen, zie dan af van de aanschaf van VoIP telefoons en gebruik in plaats daarvan PC’s met headsets en een softphone app.
4. Helpt bij het gebruik van krachtige belfuncties
Met de geavanceerde belfuncties van cloud telefonie kun je repetitieve processen automatiseren en de samenwerking tussen teams en de klantenservice verbeteren.
Hier zijn enkele van de mogelijkheden van cloud telefonie die je kunnen helpen slimmer te werken:
- Auto-attendant- helpt je klanten bij het bereiken van de juiste persoon of het juiste team.
- IVR (Interactive Voice Response)- stelt bellers in staat om “zelf te helpen” en hun eigen problemen op te lossen met behulp van conversatieve maar geautomatiseerde gespreksbeheerkanalen.
- Gespreksopname- helpt teams bij het handhaven van een hoog niveau van dienstverlening of helpt je bij het bijhouden van je gesprekken, videovergaderingen en chats.
- Doorschakelen- leidt inkomende gesprekken door op basis van vastgestelde criteria, zodat je medewerkers het aantal gemiste telefoongesprekken kunnen verminderen.
- Tolvrije nummers- stellen klanten in staat je te bereiken vanaf vaste lijnen zonder extra tolkosten te moeten betalen.
- Vast nummer op mobiel: het beste van beide werelden, de flexibiliteit van een mobieltje met de professionaliteit van een vast nummer
5. Schaalbaar en Flexibel
Kleine bedrijven zullen zeker opschalen. En wanneer ze dat doen, maakt Cloud Telefonie het hen gemakkelijk door te voorkomen dat ze in extra infrastructuur moeten investeren. Met een VoIP dienst kun je met een paar muisklikken extra mensen toevoegen.
Als je een nieuwe medewerker aanwerft, moet je diens bureautelefoon bekabelen, wat bij conventionele PBX systemen enige tijd kan kosten om te installeren.
Een cloud-gebaseerd systeem is inherent aanpasbaar, schaalbaar, en eenvoudig te beheren. In feite kun je gemakkelijk opschalen voor seizoensgebonden behoeften – zoals verkoop of festivals – en dan weer terugschalen zonder veel aan infrastructuur uit te geven.
6. Verhoogde mobiliteit
Agenten kunnen telefoongesprekken, voicemail raadplegen, gespreksroutering instellen, enzovoort vanaf elke plaats en toestel via het internet.
Je hoeft niet langer in dezelfde fysieke omgeving te zijn als het telefoonsysteem om het met cloud bellen te bedienen. Je kunt op reis of thuis cruciale aanpassingen aan het systeem doen via een eenvoudige webinterface op je laptop of smartphone.
0 reacties